Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Karniowicach oraz zaufanych partnerów.

Administratorzy danych:

Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
z siedzibą w Karniowicach
ul. Osiedlowa 9, 32-082 Karniowice

Zaufani partnerzy:

Cele przetwarzania danych:

  1. marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną
  3. dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
  4. wykrywanie botów i nadużyć w usługach
  5. pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych:

  1. marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
  2. świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
  3. pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych:
Administrator Danych Osobowych MODR, zaufani partnerzy

Prawa osoby, której dane dotyczą:
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą

Zmiana polityki prywatności

Uwaga:

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Close GDPR info
Menu główne

Platformy sprzedażowe najbezpieczniejszą formą sprzedaży w czasie pandemii koronawirusa

Obecna sytuacja wynikająca z pandemii koronawirusa spowodowała ograniczenie sprzedaży i dystrybucji produktów lokalnych w ramach krótkich łańcuchów dostaw. Jednym z głównych narzędzi najskuteczniejszej metody sprzedaży wybieranej w obecnym czasie przez konsumentów jest sprzedaż internetowa.

Jedną z takich form jest portal identyfikujący produkty polskiego pochodzenia Polska smakuje", którego administratorem jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Strona internetowa Polska smakuje" ułatwienia konsumentom identyfikację produktów krajowego pochodzenia - zarówno w odniesieniu do miejsca ich wyprodukowania, jak i użytych składników. Oznakowanie produktów spełniających powyższe wymagania może mieć formę informacji „Produkt polski”, bądź znaku graficznego zawierającego tę informację. Wzór logotypu określiły przepisy rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 16 grudnia 2016 r. w sprawie wzoru znaku graficznego zawierającego informację „Produkt polski” (Dz.U. z 2016 r., poz. 2148). Opracowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi znak, nawiązujący kształtem i kolorystyką do polskiej flagi, jest łatwo rozpoznawalny dla konsumentów, którzy w szerokiej gamie produktów poszukują tych krajowego pochodzenia. W obecnej trudnej sytuacji ważne jest aby wspierać polskich producentów, krajową gospodarkę i rolnictwo. Kupując żywność od producentów zarejestrowanych w systemie Polska smakuje" możemy mieć pewność, że została wytworzona w Polsce na bazie krajowych surowców.

Kampania marki jest częścią opracowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi „Strategii Promocji Żywności”, która zakłada promowanie polskiej żywności pod wspólną marką „Polska smakuje”. Ma to na celu podkreślenie, że żywność wytwarzana w ramach systemów jakości żywności i posiadająca stosowne, uznawane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi certyfikaty, spełnia najwyższe parametry jakościowe, sanitarne, a także smakowe. W skutek czego konsumenci mogą dowiedzieć się jakie produkty spełniają najwyższe standardy jakości i gdzie można je kupić. Producentami oferującymi swoje produkty są: rolnicy oraz koła gospodyń wiejskich prowadzący :sprzedaż bezpośrednią, rolniczy handel detaliczny, dostawy bezpośrednie, MOL – sprzedaż marginalną, ograniczoną i lokalną, producenci, którzy mają w swojej ofercie przynajmniej jeden produkt: posiadający aktualny certyfikat System Quality Meat Program (QMP), System Gwarantowanej Jakości Żywności (QAFP), System Jakości Wieprzowiny PQS (Pork Quality System), Jakość Tradycja, Integrowana Produkcja; opatrzone unijnym logo rolnictwa ekologicznego, co oznacza zgodność tego wyrobu z wymogami rozporządzenia UE w sprawie rolnictwa ekologicznego, zarejestrowany w rejestrze: Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP), Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG) lub Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS),oznaczony znakiem jakości Poznaj Dobrą Żywność (PDŻ), opatrzony znakiem graficznym zawierającym informację „Produkt polski”, wpisany na listę produktów tradycyjnych, prowadzoną przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, mający oznaczenie słowne „produkt górski”, opatrzony logo: Dziedzictwo Kulinarne danego województwa (np. Małopolska).

Kolejnym narzędziem sprzedaży internetowej jest

„Paczka od Rolnika” to projekt realizowany wyłącznie przez rolników, zrzeszający około 30 rolników, którzy realizują sprzedaż swoich własnych produktów pod marką „Odrolnika” i w formie tzw. „Paczki od rolnika”. Rolnicy prowadzą sprzedaż bezpośrednią poprzez sklep internetowy. Sklep prowadzony jest przez GO Partners sp. zoo będąca przedsiębiorstwem społecznym. Stowarzyszenie GRUPA ODROLNIKA pełni funkcję koordynatora, zajmując się równocześnie rozwojem projektu i promocją idei sprzedaży bezpośredniej. Dzięki „Paczce od Rolnika” rolnicy uzyskują lepszą cenę za swoje produkty, natomiast konsumenci mają dostęp do świeżej, wysokiej jakości żywności. Sklep znajduje się pod nadzorem jednostki certyfikującej COBICO to jedna z pierwszych inicjatyw w Polsce promujących lokalną sprzedaż zdrowej żywności. Rolnicy z większej części powiatu tarnowskiego sprzedają tak swoje certyfikowane produkty od 2010 roku i zachęcają do tego innych. Część z nich prowadzi również gospodarstwa agroturystyczne. Paczki z produktami na konkretne zamówienia- rolnicy sami dostarczają konsumentom z pominięciem pośredników Produkty mają udokumentowane pochodzenie. Obecna sytuacja gdzie zerwane lub ograniczone zastały lokalne targowiska sprawiła, że wiele osób chce kupować żywność sprawdzoną bezpośrednio od rolników. Podczas spotkania zorganizowanego przez MODR w formie wideokonferencji z przedstawicielem "Paczki od rolnika" celem organizacji rolników-producentów żywności do tworzenia platform sprzedażowych umożliwiających sprzedaż internetową w zaistniałej sytuacji. Jan Czaja pomysłodawca i prezes "Paczka od rolnika" przedstawił funkcjonowanie sprzedaży internetowej jednocześnie nakreślił, iż obecna sytuacja sprawiła, że zapotrzebowanie jest znacznie większe a zakres ilości rolników w stowarzyszeniu  nie jest w stanie dostarczyć swoje produkty kolejnym klientom.

Dzięki inicjatywie Pana Dominika Paska Dyrektora MODR oraz Pana Jana Czai Prezesa "Paczka od rolnika", planowane jest zwiększenie możliwości sprzedażowych paczki poprzez uruchomienie kolejnych punktów sprzedaży internetowej "Paczka od rolnika" na terenie Małopolski, a klasyfikacja produktów będzie odbywać się na podstawie certyfikatów jakości, jak również dla produktu lokalnego pod marką Produkt Lokalny Małopolski, gdzie będzie można kupować i odbierać produkty.

Wszystkich zainteresowanych producentów produktów ekologicznych, tradycyjnych oraz lokalnych prowadzących sprzedaż w ramach krótkich łańcuchów dostaw zapraszamy do współpracy w ramach stowarzyszenia "Paczka od rolnika”.

Anna Tobiasz, dn. 27.04.2020 r.