Wydarzenia

Image descriptionWywiad z Markiem Kwiatkowskim, Dyrektorem Małopolskiego Ośrodka Doradztwa Rolniczego nt. kampanii dopłat obszarowych 2017

Panie Dyrektorze, już niebawem rusza kolejna kampania dopłat obszarowych. Dla rolników, którzy będą ubiegać się o płatności bezpośrednie, ważną kwestią jest dostępność do profesjonalnego doradztwa. Co w tym zakresie mogą dzisiaj zaoferować rolnikowi doradcy MODR?

Jak każdego roku, Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego pomaga rolnikom w wypełnianiu wniosków. Jesteśmy największym, a dzięki zdobytemu doświadczeniu również najbardziej profesjonalnym podmiotem świadczącym tego typu usługi. W ubiegłym roku wykonaliśmy ponad 36 tys. wniosków o płatności bezpośrednie. Nasi doradcy dysponują fachową wiedzą i podlegają cyklicznym szkoleniom, dzięki czemu wnioski są dobrze i terminowo przygotowane. Służymy pomocą każdemu, kto jej potrzebuje, wystarczy jedynie udać się z właściwymi dokumentami do terenowych biur naszej jednostki lub do doradców pełniących dyżury w urzędach gmin oraz biurach powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Ponadto w celu lepszego przygotowania się do samej procedury składania wniosków nasz ośrodek oferuje rolnikom możliwość uzyskania profesjonalnej porady w kwestii wyboru rodzajów dopłat. Jest to istotne, ponieważ umożliwia dokładniejsze, a dzięki temu skuteczniejsze sformułowanie wniosków, co z kolei skutkuje większymi benefitami dla wnioskodawcy. Zapewniam, że małopolscy rolnicy na pewno się nie zawiodą na współpracy z MODR. W czasie całej akcji będziemy na bieżąco informować o możliwościach skorzystania z pomocy naszych specjalistów, a wszystkie niezbędne informacje, takie jak harmonogramy dyżurów doradców,  czy dane kontaktowe, będzie można znaleźć na stronie internetowej Ośrodka.


Na jakich zasadach można uzyskać pomoc w wypełnieniu wniosku?

Utrzymujemy dokładnie te same zasady, które obowiązywały rok temu. Nasze usługi w zakresie wypełniania wniosków o płatności obszarowe mają charakter odpłatny. Działamy w oparciu o cennik dostępny w siedzibie MODR oraz na stronie internetowej Ośrodka. Tak więc, służymy rolnikom na podobnych zasadach, jak inne podmioty komercyjne, jednakże - co chciałbym podkreślić - celem odpłatności jest wyłącznie zapewnienie zwrotu kosztów poniesionych w związku ze świadczeniem tych usług. Ceny za pomoc przy wypełnieniu wniosku są  relatywnie niskie w porównaniu z cenami oferowanymi przez inne firmy i  nie są to duże kwoty, natomiast z naszej strony gwarantują rzetelność, jakość świadczonego doradztwa  oraz procedury, które wykluczają możliwość poniesienia finansowych strat przez naszych klientów.

Wnioski do wypełniania przyjmujemy od 15 marca. Jak co roku zachęcamy rolników, by nie czekali z wypełnieniem wniosku do ostatniej chwili, jeśli chcą uniknąć stresu i wyczekiwania godzinami w długich kolejkach. Im wcześniej rolnicy przyjdą, tym szybciej i precyzyjniej będą obsłużeni. Zwłaszcza, że w tym roku rozpoczyna się proces wdrażania e-wniosków i część wniosków będzie już wypełniana w nowej, elektronicznej formie, co może powodować pewne problemy. ARiMR apeluje do rolników o zapoznanie się i stosowanie tej formy składania wniosków, gdyż planuje się, że od 2018 roku aplikacja e-Wniosek będzie podstawową formą składania wniosku.

Czy także w przypadku wystąpienia problemów na etapie weryfikacji wniosków przez ARIMR rolnicy mogą liczyć na pomoc ze strony doradców?

Zapewniamy kontynuację obsługi naszych wniosków również w zakresie dokonywania niezbędnych poprawek i uzupełnień. Wolelibyśmy jednak nie poprawiać wniosków za osoby fizyczne czy też inne firmy zajmujące się wypełnianiem wniosków. Jeżeli jednak taka potrzeba wystąpi, to chciałbym zapewnić wszystkich rolników, że jesteśmy do tego przygotowani. Nasza instytucja jest po to, żeby pomagać w każdej sytuacji. Pragnę jednak zaznaczyć, że Małopolski Ośrodek Doradztwa Rolniczego jest instytucją państwową, podlegającą Ministrowi Rolnictwa, zatem najbardziej profesjonalną firmą oferującą tego typu usługi. Dlatego w celu uniknięcia możliwych pomyłek, które czasami mogą kosztować rolnika utratę dużych kwot finansowych, zachęcam wszystkich do skorzystania z naszych usług, ponieważ są one gwarancją najwyższej jakości oraz pewności uzyskania należnych dopłat.

rozmawiała Małgorzata Serwaczak, marzec 2017 r.



| Opracowane przez Admin |